Sail Succes

Sales blog

Tips bij het verzinnen van een goede merknaam

Een merknaam verzinnen is een tijdrovend en moeilijk proces. Je wilt gaan voor een originele bedrijfsnaam waarmee je je onderscheidt van de concurrentie en waarmee je goed herkent wordt. Er zitten nogal wat haken en ogen aan het bedenken van een goede merknaam. In dit artikel lees je een aantal tips bij het verzinnen van een goede merknaam.

Kort en krachtig

Een goede merknaam is niet te lang en brengt een duidelijk bericht naar voren. Je wilt opvallen met je merknaam, omdat je merknaam zo ook langer blijft hangen. Wees origineel en houd het dichtbij jezelf. Daarnaast is het belangrijk dat je naam makkelijk uit te spreken is. Vraag voor de zekerheid in je omgeving hoe zij je merknaam uitspreken. Dit heeft ook een positieve invloed op het verkrijgen van investeringen.

Product of dienst

Zorg ervoor dat je merknaam goed past bij het product of de dienst die je wilt verkopen. Zo voorkom je verwarring bij je doelgroep en maak je jezelf goed herkenbaar. Het is lastiger om een merknaam te onthouden die ingewikkeld uit te spreken is of niet past bij je product of dienst.

Te beschrijvend

Kies niet voor een merknaam die te beschrijvend is voor je bedrijf. In de loop der jaren zal je aanbod misschien veranderen en past je naam niet meer bij je bedrijf. Zo verliest je merknaam zijn bestaansrecht en kan het nauwelijks geregistreerd worden als merknaam.

Advies

Heb je moeite met het verzinnen van een sterke merknaam? Vraag om advies bij een merkenbureau. Niet alleen kunnen zij je helpen met advies geven voor het verzinnen van een goede merknaam, maar ook bij het registreren van je merknaam. Dit is een van de belangrijkste dingen bij het opstarten van een bedrijf.