Meer omzet uit je webshop door promotie

Webwinkeliers denken er niet altijd over na. Maar wel vaak. Hoe kun je meer omzet maken? En wat kost dat? Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: het promoten van je webwinkel is een investering en geen kostenpost. Wat is dan het verschil, hoor ik je denken. Een investering verdient zich terug. En dat is belangrijk om te onthouden. Een goede campagne levert veel meer geld op dan het je kost.

Kosten van webshop promotie

Wat een campagne gaat kosten is niet precies te zeggen. Maar houd er rekening mee dat een goede campagne ongeveer acht tot tien keer in omzet terug komt. Natuurlijk kan het zijn dat je in een lastige niche zit, maar dan zou je alsnog minimaal 5x je inleg moeten terugverdienen. Je moet je daarom ook niet door de kosten laten afschrikken.

Webwinkel promoten via welke kanalen?

Welke kanalen je het beste kunt inzetten hangt af van verschillende factoren. Onder andere je doelgroep, je budget en je branche. Oudere mensen kun je beter offline aanspreken en jonge mensen online. En heb je een groot budget, dan kun je meer resultaat behalen dan met een klein budget. Als webwinkel eigenaar heb je waarschijnlijk weinig kaas gegeten van marketing. Daarom is het verstandig een marketingbureau in te schakelen dat jou helpt om je webwinkel te promoten.  Zo zorg je voor maximaal resultaat en bovendien kun jij je bezig houden met je winkel terwijl de marketeers voor jouw promotie zorgen.