Hoe kan ik een AdWords campagne optimaliseren?

Om een AdWords campagne optimaliseren begin ik bij het optimaliseren van de landingspagina. Dit is de pagina waar mensen op terecht komen, als zij op mijn advertentie klikken. Het optimaliseren van deze pagina is belangrijk, omdat hiermee een zo laag mogelijke Cost-Per-Click (CPC) gerealiseerd kan worden. Zodra deze pagina een ruime voldoende krijgt van Google, ga ik verder met de advertentie zelf. Om een campagne te optimaliseren is het belangrijk dat er data beschikbaar is. De advertentie moet dus al even actief zijn. Aan de hand van deze data kijk ik welke advertenties binnen een campagne goed lopen en welke niet. Hierbij kijk ik onder andere naar het clickpercentage en het conversiepercentage.
Logo-leadbouwers-transparant-background

Hoe krijg ik de advertenties rendabel?

Het doel van een AdWords campagne optimaliseren is dat deze rendabel wordt. Zoals hierboven staat aangegeven is daar verschillende data voor nodig. Zodra er in het campagne overzicht staat dat het bouncepercentage voor een advertentiegroep erg hoog is, dan schakel ik deze uit. Ook kijk ik altijd of er nog bepaalde uitsluitingen toegevoegd kunnen worden. Sommige woorden hebben dubbele betekenissen. Dit kan onnodige kliks opleveren waar voor betaald moet worden en we willen ons budget natuurlijk enkel aan interessante kliks uitgeven. Kliks waar conversie uit behaald wordt.

Dit zijn een paar basis tips die ik je kan geven, maar natuurlijk bestaan er nog veel meer tips om jouw campagnes te optimaliseren.